
2013 r.
- Artykuły:
- - Lokowanie środków pieniężnych w innym banku niż bank prowadzący kompleksową obsługę budżetu
- - Przekazywanie związkowi międzygminnemu wpływów z tytułu opłat i kar za składowanie i magazynowanie odpadów
- - Wartości za 2012 r. przyjmowane w 2015 roku do wyliczenia relacji, o której mowa w art. 243 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych
- - Pobyt ucznia w placówce niepublicznej w innej gminie i koszty jego utrzymania
- - Wykazywanie w sprawozdaniach budżetowych i finansowych środków funduszu rekultywacyjnego
- - Wątpliwości związane z kontrolą dotacji przyznanych szkołom i placówkom niepublicznym
- - Klasyfikacja tytułów dłużnych
- - Finansowanie wynagrodzeń wypłacanych na podstawie umowy o pracę i zlecenia ze środków Funduszu sołeckiego
- - Możliwość podwyższenia dotacji dla przedszkola niepublicznego w przypadku gdy podmiot prowadzący przedszkole złoży wniosek o podwyższenie dotacji dla dziecka z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego po 30 września roku poprzedzającego rok udzie
- - Wyjaśnienia dotyczące wątpliwości ze stosowaniem niektórych przepisów w zakresie finansów publicz-nych
- - Wyjaśnienia dotyczące stosowania niektórych przepisów o finansach publicznych
- - Wątpliwości związane ze stosowaniem prawa podatkowego
- - Dofinansowanie działalności jednostek powiatowych Państwowej Straży Pożarnej środkami budżetowymi powiatu
- - Klasyfikacja budżetowa do ewidencjonowania Programu "Uczenie się przez całe życie - Leonardo da Vinci" realizowanego przez Powiatowy Urząd Pracy
- - Stosowanie przepisów ustawy z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym (Dz. U. z 2007 r. Nr 89, poz. 590, z późn. zm.)
- - Stosowanie przepisów ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r. poz. 391, z późn. zm.)
- - Zaokrąglanie opłaty za odbiór odpadów komunalnych
- - Możliwość podwyższenia dotacji dla przedszkola niepublicznego w przypadku gdy podmiot prowadzący przedszkole złoży wniosek o podwyższenie dotacji dla dziecka objętego orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego po 30 września roku poprzedzającego ro
- - Stosowanie przepisu art. 402 ust. 6 ustawy - Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150, z późn. zm.)
- - Upoważnienie przez organ stanowiący kierownika samorządowego zakładu budżetowego do wydawania w imieniu organu wykonawczego decyzji administracyjnych w sprawie opłat w zakresie art. 6m, 6o i 6p ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości
- - Wynajmowanie/wydzierżawianie przez Gminę zrealizowanych inwestycji na rzecz gminnej instytucji kultury w celu prowadzenia działalności edukacyjnej i kulturalno-oświatowej oraz działalności sportowej
- - Dofinansowanie dowozu uczniów do szkoły prowadzonej przez Stowarzyszenie
- - Składanie przez gminę deklaracji na podatek od nieruchomości
- - Możliwość określenia przez radę gminy w drodze uchwały szczegółowych warunków korzystania z nieruchomości, w których został ustanowiony trwały zarząd
- - Przekazanie dotacji celowych własnemu zakładowi budżetowemu na podstawie umowy
- - Zweryfikowanie stanowiska Kolegium wyrażonego w piśmie z dnia 6 marca 2013 r. (znak: K-0712/1/MK/13) w sprawie zasad ujmowania w budżecie potencjalnych spłat kwot wynikających z udzielonych poręczeń i gwarancji
- - Udzielenie dotacji spółce ze 100% udziałem Miasta na dofinansowanie lub finansowanie zadań własnych miasta, które powierzone zostały spółce do realizacji
- - Określenie wysokości przekazywania dotacji przez powiat dla szkoły niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej w sytuacji, w której placówka otrzymuje dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej na realizację zadań szkoły w zakresie kształcenia,
- - Wątpliwości związane z kontrolą dotacji przyznanych szkołom i placówkom niepublicznym
- - Finansowanie Państwowej Straży Pożarnej przez Powiat
- - Możliwość zakwestionowania bądź uchylenia przez wójta lub komisję rewizyjną uchwały mieszkańców w zakresie wydatkowania pieniędzy z funduszu sołeckiego
- - Naliczanie odsetek od mandatów karnych, kredytowych i porządkowych oraz wystawionych przez Straż Miejską za popełnienie wykroczenia z art. 92a i 96 § 3 Kodeksu wykroczeń
- - Opodatkowania podatkiem od nieruchomości dróg gminnych
- - Naliczanie dotacji na ucznia niepublicznego liceum profilowanego dla dorosłych w przypadku gdy ani powiat dotujący ani powiaty sąsiadujące i najbliższe im nie prowadzą tego typu szkoły
- - Określenie organu uprawnionego do ustalenia wysokości dotacji, o których mowa w art. 90 ust. 8 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, dla niepublicznych szkół ponadgimnazjalnych prowadzących kwalifikacyjne kursy zawodowe
- - Przekazanie zakupionego przez gminę alkotestu i oddanego Komendzie Wojewódzkiej Policji w Szczecinie na podstawie umowy cywilnej w użyczenie, w ramach pomocy rzeczowej na podstawie ustawy o Policji
- - Ujmowanie w budżecie powiatu zwrotów różnicy z tytułu opłat za wydane w latach poprzednich karty pojazdów
- - Kompetencje organów jst w zakresie udzielania wzajemnej pomocy finansowej przez jednostki samorządu terytorialnego
- - Stanowisko w sprawie określenia Wojewody jako organu nadzoru właściwego do badania wszystkich uchwał podejmowanych przez organy stanowiące jednostek samorządu terytorialnego w trybie przepisów ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości
- - Wypłata wynagrodzenia dla inkasenta, jeżeli nie rozliczy się w terminie zawitym w uchwale Rady oraz określenie terminów wpłaty na rachunek budżetu gminy
- - Rozliczenie delegacji burmistrza, który odbywa podróż służbową tyko w jedną stronę
- - Wyjaśnienie niektórych zagadnień wynikających z nowelizacji ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
- - Możliwość przekazania w 2013 r. dotacji szkołom i placówkom oświatowym, które przekroczyły ustawowy termin do złożenia wniosku o udzielenie dotacji na 2013
- - Opodatkowanie mieszkań znajdujących się w budynkach szkolnych, które zostały przekazane Dyrektorowi Szkoły w trwały zarząd na podstawie decyzji administracyjnej przez jednostkę samorządu terytorialnego7
- - Stosowanie przepisów ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
- - Sporządzenie rocznego planu potrzeb w zakresie wykonywania prac społecznie użytecznych
- - Sposób ustalenia przez gminę wysokości dotacji przypadającej na jedno dziecko uczęszczające do przedszkola niepublicznego, za miesiąc w trakcie którego przedszkole niepubliczne rozpoczęło swoją działalność
- - Wydatkowanie środków zgromadzonych w ramach funduszu sołeckiego
- - Zakres prezentacji danych w wieloletniej prognozie finansowej.
- - Zasady ujmowania w budżecie potencjalnych spłat kwot wynikających z udzielonych poręczeń i gwarancji.
- - Przyznanie dotacji dla przedszkola publicznego w przypadku gdy podmiot prowadzący przedszkole złoży wniosek o przyznanie dotacji po 30 września roku poprzedzającego rok udzielenia dotacji
- - Wydanie decyzji zmieniającej wysokość zobowiązania podatkowego na skutek zmian w stanie posiadania podatnika w trakcie roku podatkowego
- - Wydanie opinii o możliwości spłaty kredytu przeznaczonego na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżety
- - Ustalanie opłat adiacenckich należnych gminie z tytułu wzrostu wartości nieruchomości spowodowanego budową urządzeń infrastruktury technicznej.
